Athene

Zoooo... Zijn we dan aangekomen in Athene. Iepe bracht ons eerst vanaf de Bos en Lommer naar Zaventum, Brussel. We waren er in een mum van tijd, ruim op tijd dus. Wat een verademing vliegen vanaf Zaventum, binnen 10 minuten waren we ingecheckt en door de douane heen. De vlucht verliep super en wat een luxe in het vliegtuig zelf! Uitgebreide maaltijd, drinken naar keuze en tv aan boord waarop we konden zien waar we vlogen, hoe snel we vlogen ect. En dat voor 175... Om 4 uur griekse tijd (3 uur Nederlandse tijd) zijn we aangekomen in Athene. Althans we dachten dat we in Athene zaten maar Athene-stad ligt heel wat kilometertjes verwijderd van het vliegveld. We moesten nu uitvogelen hoe naar de stad te komen. Na een tijdje hadden we 2 buskaartjes bemachtigd die ons naar het middelpunt van de stad zou brengen, het Syntagma. Na driekwartier in een overvolle en oververhitte bus te hebben gezeten zijn we eruit gerend en hebben de eerste de beste taxi aangehouden. Het hotel bleek 2 straten verder te zitten. In het hotel hadden we wat problemen met de slecht Engels pratende receptie maar na een halfuur kregen we eindelijk de sleutel. Het hotel is schoon, netjes en gelukkig met airco :) We zijn op bed geploft en gaan bedenken waar we zouden gaan eten. In mijn boekje over Atene stond een restaurantje (hier noemen ze het meer 'taverna') hier in de buurt aangeschreven. We besloten het te gaan zoeken. Athene is druk, warm en veeeel verkeer. We voelde ons niet heel veilig om overe straat te lopen. Zwervers, alcoholisten, mensen zonder benen en veel Pakistanen. Ik denk dat dit een van de achterbuurten zijn van Athene, de armoede overheerst. Overal sirenes en politie op straat. De taverne daarentegen lag in een klein straatje wat er erg lieflijk uitzag. Het werd gerund door een Grieks gezin en het lag in een binnenplaats van een van de wijken. Onze eerste souvlaki is een feit! Heeeeeerlijk! En natuurlijk hebben we de tzatiki niet over geslagen pa. Het was een erg leuke taverna! Onderweg terug naar het hotel begon Athene rustiger te worden en was het heel wat veiliger op straat. Morgen weer een nieuwe dag te beginnen met de centrale markt. Een markt die de zwakste magen het best over kunnen slaan. Groetjes vanuit de ontbijtzaal van het Stalis hotel in Athene!

Marina

Hallo, wat een avontuur al gelijk op de eerste dag!! Leuk om te lezen, en ben benieuwd naar het volgende verhaal! Veel plezier en tot later.