Agia Anna

Vandaag zijn we de hele dag naar het strand geweest bij Paradiso Beach. In de voorgaande dagen vonden we het snorkelen nog wat eng. Je hebt stukken met alleen maar zand en dan stukken met rosten. Om op de rosten te snorkelen is toch wel erg griezelig. Vandaag overwonnen we onze angst en zijn we eerst zonder te kijken een stuk uit de kust gezwommen en daar zijn we gaan kijken. WAUWWWW wat een mooie vissen en wat een kleuren!!! Dat vonden we ook wel een beleving hoor, wat voor kleuren die vissen allemaal kunnen hebben.

Op de steiger was een man zijn ' squids' (octopussen) in het water aan het doen. Wij ernaar toe. Hij had die dag de octopussen in de zee gevangen maar hij had ons uitgelegd dat ze dan nog vol inkt zaten. Hij moest de octopussen dan weer onderwater doen met een speciaal voer dat de inkt zou gaan ontsnappen. We kregen een uitgebreide uitleg hoe je een octopus moest fileren en hoe het stelsel van de octopus in elkaar zit. Als souvenier kregen we het skelet van de octopus me. Een vorm van een veer maar dan is de 'veer' van hard plastic.

In de avond zijn we naar St. George Beach gegaan om wat te eten. Daarna de stad in om onze laatse avond met cocktails af te sluiten. Het is nu 11.41, de eigenares van het hotel brengt ons 11.45 weg naar de haven. Ik ben dit nog aan het typen in het internetcafe dus we moeten een beetje opschieten. De boot vertrekt 12.50 naar Santorini, met pijn in ons hart nemen we afscheid van Naxos!